تسمه های شیاری

تسمه های شیاری

تسمه شیاری صنعتی 

 مجموعه تسمه های انتقال قدرت بوده که به صورت چندشیار با گام و طول متنوع ساخته شده است.  تایم ،  چند شیار ،  شیاردار ، صنعتی از  گروه های تسمه های انتقال قدرت می باشد.

این نوع از ۵ الی ۶ تسمه v شکل کنار هم ساخته و تولید می شود. جنس آنها از ترکیبات لاستیکی و همچنین پلی اورتان همراه با نخ های محکم است.

به دلیل استحکام  و انعطاف در بسیاری از تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است و کاربرد های زیادی در صنعت های مختلف دارد . فروش این تسمه ها از صنعت هایی است که کاربرد های مختلفی دارد.

تسمه چند شیار صنعتی و مشخصات فنی

تسمه های چند شیار در صورتی که مدام و متداول  خم شوند انرژی کمتری جهت اصطکاک داخلی مصرف می کند و در صورتی که حرارت زیاد شود بر راندمان نداردو به همین دلیل در حین کارکرد زمان بیشتری خنک می ماند و یکی دیگر از ویژگی های

آن توانایی خم شدن است که باعث می گردد تولید کننده ها از این تسمه برای سیستم دارای مسیر مارپیچ استفاده کنند.

تسمه های شیاردار دارای نوع های مختلف ابعاد و مدل و جنس های مختلف می باشد و بر اساس نیاز تجهیز مورد طراحی قرار می گیرد.

تسمه صنعتی شیاری

در گامهای ریزتر مانند PH و PJ تا تعداد 220 شیار میتوان تولید کرد. اما در گام های بزرگتر مانند : PK ، PL ،PH در قالبهای 48 شیار و در بعضی موارد تا 54 شیار نیزمی توان تولید کرد.

در صورت خم شدن پشت سر هم تسمه های چندشیار میزان انرژی پایین تری را در اصطکاک داخلی مصرف می کند . افزایش راندمان کاری به دلیل کم شدن تاثیرات گرما بر روی تسمه است.

باید گفت که این  تسمه به مدت زمان طولانی تر در حین انجام کار خنک می ماند.

خم شدن تسمه های چند شیار موجب شده است که طراحان  مسیر تسمه چند شیاری را به یک مجموعه کامل و یا به صورت یک مسیر مارپیچی طراحی کنند.

ویژگی های تسمه صنعتی شیاری :

از خاصیت و ویژگی های  تسمه صنعتی شیاری می توان به ، دوران کم لرزش و امکان نسبت انتقال بزرگ اشاره کرد.تسمه صنعتی شیاری نیز توسط هر دو کارخانه معروف اپتی بلت و مگادین تولید و به بازار مصرف ارائه شده است.

کل تسمه چند شیار به گونه است که یک زنجیر پولی تنیده شده است. این تسمه در ابعاد مختلف بر اساس شماره و مدل موجود است. این تسمه ها در تجهیزات صنعتی انتقال قدرت کاربردهای زیادی دارد , ترکیبات پلی بوتادین و الیاف مخصوص این صنعت تولید میشوند.

مشخصه های PH – EPH – PJ -EPJ -PK -PL -PM از هم مجزا می شوند. این مدل تسمه ها که از ترکیبات لاستیکی CR و یا پلی اورتان تولید میشوند، در بسیاری از صنایع امروزه کاربرد دارند.

این نوع تسمه معمولا از انواع تسمه های انتقال نیرو می باشد و ساختار و شکل آن شباهت زیادی با تسمه های تایمینگ دارد.

 از خصوصیات بارز این نوع تسمه ها نکات زیر می توان اشاره کرد:

عملکرد روان و بدون لرزش

ارتفاع کوتاه این نوع باعث انعطاف پذیری در مسیرهای پرپیچ و خم شده است.

مقاوم در برابر تغییرات حرارتی و روغن.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *